شهداي حصيرآباد

گزارش خبرگزاری فارس از یادواره شهدای حصیرآباد

یادواره شهدای حصیرآبادبه گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید کوی ابوذر (حصیرآباد) در فضایی آکنده از عطر و بوی شهادت در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در خیابان شهید علیرضا نظر آقایی با حضور بی‌نظیر مردم سلحشور این منطقه برگزار شد.

ما هم دعوت شده بودیم نه این از طرف عوامل برگزار کننده بلکه برات حضور را خود شهدا داده بودند زیرا شهدا «بل احیاهم عند ربهم یرزقون» هستند.

سال‌ها بود به کوی ابوذر نرفته بودم ولی این بار گویی توفیق اجباری نصیبم شد که با حضور در یادواره شهدا، با تعدادی از اهالی منطقه نیز آشنا شویم.

*حس عجیب

مقصدمان خیابان پنج است جایی که با نام شهدای عزیز معطر شده است، از ماشین پیاده می‌شوم اطرافم پر از تمثال شهداست، حس عجیبی دارم، نمی‌دانم کدام شهید اجازه حضور مرا در این آیین نورانی را صادر کرده است.

شهید حسین غلامی، شهید احمد خوشنودی‌فر، شهید پرویز بدری، شهید عبدالکریم کج‌باف و شهید علی عسکر بختیاری از جمله شهدای کوی ابوذر هستند که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

از دیگر شهدای کوی ابوذر اهواز می‌توان از شهید غلامعلی مصطفایی، شهید سید جلال جزایری، شهید سعید دلفی و شهید سید طاهر موسوی اشاره کرد.

*میهمان شهدا

وارد شبستان مسجد امام حسن مجتبی(ع) می‌شوم، جمعیت شرکت کننده به حدی بود که حتی برای گرفتن عکس نیز دچار مشکل می‌شدیم زیرا جا حتی به اندازه جابه‌جایی نبود.

شبستان مسجد با تصاویر شهدا تزیین شده است شهید سید طاهر جزایری، شهید امیر عساکره، شهید مسعود خوشنودی و شهید کریم مروتی شهدایی هستند که یادواره به عطرشان معطر شد.

معنویت از همه جای مسجد می‌بارد و ما میهمان شهدا شده‌ایم.

*بیان صفات مهدی (عج) یاوران

کمی دیر رسیده بودم و سردار حاج بهنام شهبازی از بچه‌های محله آسیه آباد که برای خاطره گویی دعوت شده بود سخنان را شروع کرد.

وی گفت: سردار شهید علی هاشمی و سردار شهید مجید سیلاوی و سردار شهید علیرضا نظر آقایی از جمله شهدای این منطقه هستند که رشادت‌های فراوانی از خود نشان دادند.

حاج حسین هوشیار نیز که در دوران دفاع مقدس به اهواز آمده بود و برای رزمندگان اسلام مداحی کرده بود به یاد آن دوران به مداحی و مرثیه سرایی پرداخت.

حجت‌الاسلام راستی کاشانی نیز در این محفل نورانی به بیان صفات مهدی(عج) یاوران پرداخت و با بیان خاطراتی از شهدای والامقام، آنها را جز یاران حضرت مهدی موعود (عج) عنوان کرد.

*درس گرفتن از شهدا

در پایان یادواره به سراغ چند تن از شرکت کنندگان رفتیم. علی محبی خود را ۲۰ ساله و راننده معرفی کرد و با ادای احترام به مقام شهدا گفت: ما باید با درس گرفتن از شهدا راه آنها را ادامه دهیم.

وی افزود: ما باید با اعمال خود در مسیری که آنها رفته‌اند گام برداریم.

*منطقه‌ای شهید پرور

شهاب بدوی طرف‌زاده فرزند شهید حاج احمد طرف‌زاده که پدرش در بمباران شرکت نورد لوله اهواز به شهادت رسیده بود منطقه کوی ابوذر را یک منطقه شهید پرور دانست و گفت: این محله در دوران دفاع مقدس تنها محله‌ای بود که به علت تعداد زیاد شهدا برای بهشت آباد به صورت مستقیم اتوبوس داشت زیرا اکثر اهالی این منطقه خانواده شهید بودند.

*حال و هوای خاص

یکی دیگر از جوانان منطقه ابوذر به نام سید ابراهیم آلبوشوکه خود را معرفی کرد و گفت: ما که در زمان جنگ نبودیم که بتوانیم در کنار شهدا باشیم ولی با حضور در این یادواره‌ها می‌توانیم یادشان را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه اولین بار است که در یادواره شهدا شرکت می‌کنیم افزود: حضور در این یادواره‌ها حال و هوای خاصی به ما می‌دهد که امیدواریم بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

*آشنایی با شهدا

حسین سیلاوی از بستگان شهید مجید سیلاوی نیز گفت: به یادواره شهدا آمده‌ام تا با آشنایی با شهدا، بتوانیم راهشان را ادامه دهیم.

این دانش‌آموز اهوازی افزود: ما باید همیشه یاد شهدا باشیم و یادشان را گرامی بداریم.

*زنده نگه داشتن یاد شهدا

جعفر نبگان نیز گفت: آمده‌ایم یاد شهدا را زنده نگه داریم زیرا امام خمینی(ره) فرموده‌اند که شهدا شمع محفل بشریتند. اگر ما یاد شهدا را زنده نگه نداریم چه کسی باید این کار را بکند؟

این دانش آموز اهوازی برگزاری یادواره شهدا را یکی از راه‌های زنده نگه داشتن یاد شهدا عنوان کرد و گفت: باید همیشه یاد شهدا در فضای جامعه باشد.

به امید آنکه مورد شفاعت شهدا قرار بگیرم کوی ابوذر را ترک می‌کنم و با خود تصمیم می‌گیرم راه پربهجت شهدا را ادامه دهم.

لینک خبر



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*