شهداي حصيرآباد

مصطفی ابلوچ

شهید مصطفی ابلوچ

نام و نام خانوادگی : مصطفی ابلوچ

نام پدر: خمیس

تاریخ تولد : ۱۳۴۲/۰۲/۲۹

محل تولد : آبادان

تاریخ شهادت : ۱۳۶۱/۰۹/۰۷

محل شهادت : خوزستان

بازدید کننده گرامی، لطفاً چنانچه اطلاعاتی در مورد این شهید و یا دیگر شهدای گرامی دارید، جهت انتشار و تکمیل بانک اطلاعاتی، برای ما ارسال نمایید.

بسمه تعالى
ولا تحسبن الذین قتلوافى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون .
گمان مبرید آنان که در راه خدا شهید مى شوند مرده اند ،خیر ، انها زنده‌گانى هستند نزد پروردگارشان و منعم به انعامات او .
با سلام ودرود فراوان بر رهبرکبیر انقلاب اسلامى امام خمینى وبا سلام بر تمام شهیدان راه حق وحقیقت وبا سلام بر تمام امت قهرمان پرورایران ، اول اینکه از خداى بزرگ مى خواهم که اگر در راه او جهاد کردم ودر راه او شهید گشتم این خونى که از من بر زمین ریخته مى شود قبول کند وتمام گناهانم را ببخشد ، خداوند بزرگى که این همه بر ما منت گذاشت ونعمتهاى فراوانى بر امت مسلمان ما نازل کرد وروح الهى خودش را در کالبد این امت دمید .خداو ندا خودت خوب میدانى که تنها ارزوى من این است که دربستر نمیرم وتنها در راه تو که همانا راه سعادت وخوشبختى من مى باشد ، مى خواهم شهید شوم ، پروردگارا نمى دانم که چقدر از من راضى هستى ولى اگر در آن دنیا چهارده معصوم مرا شفاعت نمى کنند وخداوندا مرا نمى بخشى ، جان مرا نگیر بلکه زمانى جان مرا بگیر که بتوانم در روز قیامت پاسخگو یى سربلند نزد تو ورسول تو باشم . پروردگارا تورا میپرستم وتنها از تو کمک مى گیرم وتنها از تو طلب آمرزش مى کنم زیرا تو منشاء تمام خوبیها وپاکیها ومهربانترین مهربانان هستى . پس خداوندا مرا ببخش که قبلا نتوانستم در راه تو آنچنان قدم بردارم که تورا خشنود کنم واز این به بعد زبانم را به ذکر تو وقلبم را به یاد تو وقدمهایم را در راه تو اخلاص میکنم واز تو مى خواهم که مرا یارى کنى همچنانکه قبلا مرا یارى کردى پس پروردگارا مرا ببخش که این بدن بیمار ورنجور من تحمل عذاب الهى تو را ندارد . پس اى کسانیکه هنوز ایمان نیاورده اید ودر راه خدا قدم بر نداشته اید بیایید و توبه کنید که خداوند بسیار مهربان وتوبه پذیر است وآنجا در سوره نصر مى فرماید :
بسم الله الرحمن الرحیم
اذا جاء نصرالله والفتح ورایت الناس یدخلون فى دین الله افواجا فسبح بحمد ربک واستغفر انه کان توابا .
چون هنگام فتح وپیروزى خدا فرا رسد در آنروز مردم را بنگرید که فوج فوج به دین خدا داخل میشوند آنوقت خداى خود را حمد وستایش کن و پاک و منزه دان و از او مغفرت و آمرزش طلب که خداوند بسیار توبه پذیر است. سخنى دیگر با پدرومادرعزیزم دارم که اگر مقام شهادت نصیب من شد از آنها میخواهم که خداوند را شکر کنند وناراحت نباشند که مرا از دست دادند .زیرا ما امانتهایى هستیم که براى مدت زمانى در نزد شماها بوده ام والان باید به صاحب اصلى خود که همان خداوند بزرگ مى باشد برگردیم واگر بر سر خاک من آمدید وخواستید گریه کنید ، مادر امام حسین (ع) را بیاد آورکه چگونه خود وبچه هایش را در راه خدا ودین وقرآن داد وما هم این بار باید حسین زمان را که همان رهبر بزرگ انقلاب امام خمینى مى باشد ، یاد دهیم . زیرا او بود که مارا از بى تفاوتى درآورد . او بود که با رهبریهاى پیامبر گونه اش ما را از زیر یوغ استعمار خارج ساخت وفرهنگ اصلى خودمان را که انسان ساز است به ما برگرداند واز تمام خانواده ام وتمام آشنایان ودوستان وهمسنگرانم در مساجد مى خواهیم که امام را تنها نگذارند وروحانیت را همواره یارى دهند زیرا که تنها گذاشتن روحانیت یعنى تنها گذاشتن اسلام واین جا است که مورد غضب الهى قرار خواهیم گرفت وتمام رهنمودهاى آنرا سر لوحه زندگى خود قرار دهند تا از راه خدا ودین منحرف نشوند واز تمام برادران همسنگر خود در مسجد مى خواهم که براى من ناراحت نباشند واگر مى خواهند روح مرا شاد کنند اسلحه مرا که بر روى زمین افتاده است برگیرند وبا گامهاى استوار ومحکم در راه خدا قدم بر دارند وهمواره قلب دشمن اسلام ودین را نشانه بگیرند .در خاتمه از تمام کسانى که مرا مى شنا ختند ، میخواهم که مرا ببخشند . وهمیشه بعد از نماز امام را دعا کنند .
ان الجهاد باب من ابواب الجنه فتحه الله لخاصه اولیا ئه .
همانا جهاد درى است از درهاى بهشت .درى است که خداوند این در بهشتى راروى همه کس نگشوده است .
(در ضمن مرا در آبادان به خاک بسپارید ) (والسلام)